torsdag 10 februari 2011

BMI à la Anna

Jag har mitt alldeles privata sätt att mäta övervikt på. Jag "uppfann" min mätmetod för flera år sedan och jag vidhåller att den är en mycket bra metod. Dock så måste väl sägas att den egentligen bara fungerar på kvinnor, men det funkar ju bra för mig så varför inte?

Den är mycket användarvänlig, kräver ingen matematik och inga beräkningar.

Den lyder helt enkelt så här:

"Så länge brösten sticker ut längre än magen så är du inte tjock!"

Enligt min briljanta privata mätmetod på övervikt så är jag inte tjock! Har aldrig varit tjock! Allt är finfint!

3 kommentarer:

Sigrid sa...

jag ska genast skaffa silikoninlägg!

Karin sa...

Revolutionerande!

Arga Anna sa...

Det är faktiskt en metod som vuxit fram över rätt lång tid så det finns mycket tanke bakom den. Men det är så enkelt! Så självklart!